fbpx

Blog

W gabinecie logopedycznym można spotkać przeróżnych pacjentów. Zarówno tych tryskających energią, ale również tych mniej aktywnych. Pojawiają się także dzieci nieśmiałe. Co to tak naprawdę oznacza "dziecko nieśmiałe"? Jak można pracować z takim pacjentem? Dlaczego takie dzieci pojawiają się na zajęciach logopedycznych i jakie ćwiczenia są wtedy wykonywane?

Słysząc słowo uważność przychodzą nam na myśl zapewne takie skojarzenia jak skupienie czy koncentracja uwagi. Być uważnym, czyli świadomym tego, co się robi. Jest sporo prawdy w powszechnym rozumieniu tego terminu. Czy zastanawialiście się zatem nad tym, czy jesteście w swoim życiu uważni? Co to właściwie w praktyce oznacza? 

Logopedia jest nauką łączącą w sobie różnorodne dziedziny wiedzy. Najogólniej mówiąc, zajmuje się ona likwidowaniem wad wymowy i usprawnianiem komunikacji. W obrębie tych zagadnień znajdują się rozległe działania, których celem jest pomoc pacjentowi z różnorakimi zaburzeniami mowy.


Nie jest przesadą stwierdzenie, że oddech jest podstawą życia. Stanowi on jedną z najważniejszych funkcji życiowych. Co więcej, oddech jest niezwykły pod tym względem, że wykonujemy go zarówno mimowolnie w celu przeżycia, jak i możemy świadomie nim zarządzać.

Czy zdarza Wam się pracować z zaburzeniami płynności mówienia, np. jąkaniem? A może szukacie inspiracji do pracy? Jedną z metod terapii w przypadku jąkania jest relaksacja. Jednak jaką metodę wybrać? Trening autogenny? A może progresywną relaksację mięśni? Na te i inne pytania odpowie Wam Emilia Sypniewska w poniższym artykule.

Holistycznie podejście do terapii logopedycznej to obecnie jeden z najnowszych nurtów w logopedii. Całościowe patrzenie na pacjenta pozwala na szybkie i trafne odnalezienie przyczyny danej wady wymowy. Logopedzi zwracają szczególną uwagę na funkcje prymarne. Dlaczego? Co to są funkcje prymarne? Jaki mają wpływ na mowę? Przytajcie poniżej!

"Stymulacja i terapia. Analiza i synteza słuchowa" Małgorzaty Podleśnej jest to pomoc, która „nie stygnie” na  półce w naszym gabinecie logopedycznym. Lubię ją ja, lubią ją też dzieci. Ja za szeroki materiał do kształtowania analizy i syntezy słuchowej, a dzieci za możliwość pracy z kredkami oraz niewiadomej, jaką jest końcowe sprawdzanie, czy dobrze pokolorowały kółeczka.


„Cokolwiek potrafisz lub myślisz, że potrafisz, rozpocznij to. Odwaga ma w sobie geniusz, potęgę i magię.”
Johann Wolfgang Goethe

Kontakt

Adres

ul. Matki Teresy z Kalkuty 18A lok. 6, 20-538 Lublin

Telefon

Biuro, szkolenia: +48 505 255 435

Rejestracja na terapię: +48 881 527 414

Kontakt telefoniczny w godzinach 9-15

Email

biuro@instytutlogopedyczny.pl