Nasi Eksperci
Współpracują z nami
- mgr Sylwia Zasada Trener głosu i oddechu, logopeda, wykładowca akademicki, nauczyciel z powołania, instruktor Buteyko Clinic International (metody oddechowej Butejki) oraz terapeutkaa manualnej terapii krtani wg protokołu Jacoba Liebermana. W swojej pracy wykorzystuje elementy pracy z ciałem wg Alexandra Lowena oraz techniki relaksacyjne (w tym trening Schultza oraz Jacobsona). Od 11 lat zarządza Instytutem Edukacji Logopedycznej. Od 2 lat jest dyrektorem Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli IEL. Od 10 lat prowadzi szkolenia doskonalące nauczycieli, specjalizując się w treningu emisji głosu oraz terapii oddechowej. Swoją wiedzę i doświadczenie wykorzystuje, szkoląc menedżerów w zakresie sztuki autoprezentacji.
- dr hab. Danuta Pluta-Wojciechowska dr hab. prof. UŚ, Jej główne zainteresowania naukowe dotyczą zaburzeń mowy u dzieci z wadą w obrębie środkowej części twarzoczaszki, z zaburzeniami czynności prymarnych, takich jak np. oddychanie i przyjmowanie pokarmów. Prowadzi badania mowy w dyskursie zaburzonym wykorzystując ujęcie związane z lingwistyką kognitywną. Zajmuje się również patofonetyką związaną w szczególności z zaburzeniami realizacji fonemów warunkowanych konstytucjonalnie i funkcjonalnie, a także teorią i metodyką terapii dyslalii. Autorka 6 monografii i ponad 100 artykułów. Od ponad 30 lat jest praktykującym logopedą, który zajmuje się diagnozą i terapią zaburzeń mowy dzieci i dorosłych z różnymi dysfunkcjami.
- mgr Maria Bystrzanowska
Logopeda i specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Od ponad 20 lat pracuje w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej oraz w przedszkolach. Jako praktyk od kilkunastu lat prowadzi skuteczną terapię dzieci z mutyzmem wybiórczym oraz wspiera ich rodziny. Posiada dużą wiedzę teoretyczną oraz doświadczenie w prowadzeniu konferencji, szkoleń i warsztatów poświęconych mutyzmowi wybiórczemu. Jest autorką bestsellerowej książki pt. ,,Mutyzm wybiórczy – Poradnik dla rodziców, nauczycieli i specjalistów” oraz współautorką książki ,,Mutyzm wybiórczy – Skuteczne metody terapii”. Jest cenionym w Polsce ekspertem w tej dziedzinie.
- mgr Magdalena Urbańska Specjalista neurologopeda, wykładowca akademicki w Instytucie Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Zielonogórskiego, autorka recenzowanych publikacji naukowych oraz artykułów popularnonaukowych. Założyła pracownię kompleksowej diagnostyki i terapii osób dorosłych z nabytymi zaburzeniami mowy i języka Afazjanie - Wsparcie Osób z Zaburzeniami Komunikacji wraz z Pracownią Mikropolaryzacji Mózgu. Jest terapeutą i szkoleniowcem kinesiotapingu, elektrostymulacji nerwowo-mięśniowej w logopedii oraz przezczaszkowej stymulacji mózgu prądem stałym (tDCS). Od 2012 roku pracuje w Uniwersyteckim Szpitalu w Zakładzie Rehabilitacji z Pododdziałem Rehabilitacji Neurologicznej na stanowisku specjalisty neurologopedii. Zajmuje się diagnostyką i terapią zaburzeń mowy i języka u osób dorosłych o podłożu neurologicznym – afazją, dyzartrią, pragnozją, mutyzmem, zaburzeniami neurodegeneracyjnymi oraz dysfagią (zaburzeniami połykania). Przynależy do Polskiego Towarzystwa Logopedycznego oraz Polskiego Związku Logopedów.
- mgr Mateusz Hozakowski
Jest specjalistą fizjoterapii, wykładowcą akademickim zatrudnionym w w Instytucje Nauk o Zdrowiu w Katedrze Fizjoterapii Uniwersytetu Zielonogórskiego, uczestnikiem licznych kursów i szkoleń (PNF rozwijający, terapia manualna, terapia bazalna, masaż tensegregacyjny i inne). Jest terapeutą i szkoleniowcem elektrostymulacji nerwowo-mięśniowej w fizjoterapii i logopedii. W mobilizacji kompleksu ustno-twarzowego wykorzystuje metody powięziowo-mięśniowe, punkty spustowe oraz masaż tensegracyjny i sportowy. Od 2010 roku pracuje w Uniwersyteckim Szpitalu w Zielonej Górze na Pododdziale Rehabilitacji Neurologicznej na stanowisku specjalista fizjoterapii. Współpracuje również z ZSR Start w Zielonej Górze jako trener Power Liftingu osób niepełnosprawnych.
- dr Agnieszka Banaszkiewicz Logopeda, neurologopeda, językoznawca, dydaktyk i metodyk logopedii. Praktykuje prowadząc diagnozę i terapię logopedyczną dzieci oraz dorosłych z różnymi zaburzeniami mowy już od 20 lat. Od 2009 roku pracuje w Poradni Ortodontycznej UCS przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym z pacjentami z wadami wrodzonymi twarzoczaszki (z poważnymi wadami zgryzu, m.in. z rozszczepami podniebienia). Wieloletni nauczyciel akademicki, m.in. wykładowca w Instytucie Logopedii Uniwersytetu Gdańskiego. Zainteresowania pragmatyczne łączy z pracą naukowo-badawczo-dydaktyczną. Autorka publikacji naukowych: książki „Fleksja werbalna w mowie dzieci pięcioletnich” oraz kilkudziesięciu artykułów o tematyce logopedycznej i językoznawczej. Praktyczne aspekty logopedii prezentuje w publikacjach ukazujących się m. in. w „Forum Logopedy” oraz prowadząc szkolenia dla logopedów. Strona internetowa: www.logopedia-banaszkiewicz.pl
- mgr Aleksandra Rosińska Logopeda, neurologopeda, pedagog specjalny, nauczyciel języka polskiego jako obcego, terapeuta miofunkcjonalny, specjalista wczesnej interwencji neurologopedycznej. Ukończyła studia logopedyczne w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie. Uczestniczka licznych kursów, szkoleń i warsztatów. Pracuje głównie z dziećmi do 7 r.ż., a także miofunkcjonalnie z dorosłymi pacjentami ortodontycznymi. Prowadzi stronę Logopeda przedszkolny – Aleksandra Rosińska na Facebooku. Tworzy i publikuje liczne pomoce przydatne w terapii zaburzeń komunikacji językowej u dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, niedokształceniem mowy pochodzenia korowego, dzieci dwujęzycznych, z dyslalią.
- mgr Ilona Brzozowska-Misiewicz
Logopeda, neurologopeda, logopeda wczesnej interwencji logopedycznej, wieloletni praktyk, wykładowca UG, PWSNS, EUH-E, WSB w Toruniu, SWPS we Wrocławiu. Certyfikowany terapeuta Koncepcji R.C. Moralesa, posiada uprawnienia do prowadzenia terapii Padovan, po ukończeniu Neurofunkcjonalnej reorganizacji według Metody Padovan autorstwa Dr. Beatriz Padovan w zakresie I-V modułu. Ukończyła III- stopniowy kurs Terapii manualnej Sanjo prowadzony przez Institut Stimmentwicklung w Erlagen (prowadzący: Sabine Gross – Jansen).
- mgr Magdalena Tarnawska Ukończyła pedagogikę specjalną, logopedię oraz neurologopedię kliniczną. Zawodowo zajmuje się diagnozą i terapią logopedyczną dzieci i młodzieży w Poradni psychologiczno – pedagogicznej w Kraśniku, współpracuje z Fundacją Alpha w Lublinie. Certyfikowany diagnosta ADOS – 2. Od kilku lat prowadzi szkolenia specjalistyczne oraz zajęcia dla studentów i nauczycieli na studiach podyplomowych. Zainteresowania zawodowe: autyzm, terapia w nurcie responsywnym i rozwojowym. W pracy terapeutycznej z dziećmi kieruje się doborem metody terapii indywidualnie do konkretnego dziecka i jego możliwości, opierając się na kompleksowej diagnozie.
- mgr Joanna Nienałtowska-Padło Pedagog, psychoprofilaktyk, coach, doświadczony trener Rad Pedagogicznych, pracuje z dziećmi i młodzieżą. Prowadzi indywidualne zajęcia wpierające rozwój, zajęcia mające na celu redukowanie problemów szkolnych oraz realizujące zalecenia poradni psychologiczno-pedagogicznych. Realizuje także warsztaty rozwijające, ukierunkowane na efektywność uczenia się, zajęcia socjoterapeutyczne i uprawniające rozwój społeczny. Pedagogikę traktuje jako pasję, więc stara się śledzić na bieżąco nowe trendy w zakresie uczenia i wychowania oraz wprowadzać je w życie.
- mgr Agata Gładowicz-Bojarska
Neurologopeda, terapeuta SI, wykładowca na podyplomowych studiach logopedycznych i neurologopedycznych. Pomysłodawczyni werbogestów - narzędzia ułatwiającego dzieciom z niedokształceniem mowy o typie afazji nabywanie i rozumienie słów. Autorka bloga dla rodziców i specjalistów- ologopedii.blog. Prowadzi szkolenia z zakresu opóźnień rozwoju mowy /niedokształcenia mowy o typie afazji dla specjalistów, rodziców i nauczycieli. Od 17 lat pracuje jako logopeda w Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej dla Dzieci w Wieku Przedszkolnym w Krakowie. Pasjonatka nauczania przez zabawę. Zwolenniczka terapii opartej na relacji.
- mgr Iwona Stanicka Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej na kierunku logopedia i neurologopedia. Na co dzień prowadzi swój gabinet, w którym głównie skupiona jest na terapii osób dorosłych po incydentach neurologicznych i dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Dodatkowo ukończyła studia w zakresie pedagogiki specjalnej ukierunkowanej na pracę z osobami w spektrum autyzmu. Uczestniczyła w wielu szkoleniach z zakresu diagnozy i terapii osób dorosłych po udarach, terapii miofunkcjonalnej, kinesiotapingu, masażu logopedycznego i technik manualnych.
- dr n. hum. Marzena Machoś Logopeda, specjalistka wczesnej logopedii klinicznej. Jest autorką licznych artykułów, Kart Diagnozy Neurologopedycznej Niemowlęcia, programu stymulacji komunikacji dla małych dzieci, autorką pierwszego polskojęzycznego programu z zakresu dogoterapii i komunikacji. Wykładowca przedmiotów logopedycznych na kilku polskich uczelniach.
- mgr Urszula Bigas
Neurologopeda, terapeutka wczesnej interwencji, specjalizuje się w pracy z niemowlętami z trudnościami w obszarze ustno-twarzowym. Ukończyła liczne szkolenia z zakresu terapii orofacjalnej i karmienia. Prowadzi warsztaty i superwizje dla specjalistów.
- dr Anna Regner Neurologopeda, logopeda, terapeuta, nauczyciel akademicki. Jest wykładowcą na Podyplomowych Studiach Logopedii Klinicznej i Neurologopedii na Wydziale Nauk o Zdrowiu przy Uniwersytecie Medycznym we Wrocławiu. Przez piętnaście lat była kierownikiem Podyplomowych Studiów z Wczesnej Interwencji i Wspomagania Małego Dziecka przy DSW we Wrocławiu. Odbyła liczne kursy i szkolenia zarówno w kraju jak i za granicą z zakresu integracji sensorycznej, masażu niemowlęcego, terapii ustno twarzowej Castillo Moralesa, terapii czaszkowo- krzyżowej, technik znoszenia bólu wg koncepcji Rossa Emmetta i inne. Uczestniczy od wielu lat w konferencjach naukowych i turnusach międzynarodowych m.in. w USA, Kanadzie, Singapurze, Malezji, Norwegii i Wielkiej Brytanii. Jest członkiem Stowarzyszenia Castillo Moralesa.
- mgr Karolina Nowak-Kuna Logopeda, dyplomowany protetyk słuchu, specjalista wczesnej interwencji, certyfikowany terapeuta systemu MFS oraz tapingu logopedycznego i elektrostymulacji, Provider Neuroflow, w trakcie kursu certyfikującego "Logopedia ortognatyczna". Członek zarządu oddziału mazowieckiego Polskiego Związku Logopedów. Właścicielka działalności „Chodzą słuchy, że gadają już maluchy”. Doświadczenie zdobywała jako terapeuta „Dźwięków marzeń”, logopeda w PZG w Warszawie, przedszkolach, szkołach podstawowych. Najbardziej interesują ją zagadnienia związane z: ORM, wczesną profilaktyką i interwencją logopedyczną, pracą z dziećmi z niedosłuchem oraz ich rodziną, terapią głoski R, terapią oddychania, bioterapią pacjentów „ortodontycznych”. Jej pasja to dzielenie się wiedzą z innymi oraz testowanie pomocy oraz książek do terapii. Prywatnie jest szczęśliwą mamą, żoną oraz pedantyczną panią domu. Kocha śpiew, taniec, koty, jazdę na rowerze. W wolnym czasie uczy się rozpoznawać gatunki ptaków w Polsce i własnoręcznie projektuje swoje pomoce logopedyczne.
- mgr Violetta Podsiadła-Kabacińska
Neuro- i surdologopeda, terapeutka integracji sensorycznej, NDT Bobath, provider Neuroflow, oligofrenopedagog, terapeuta karmienia, praktyk Somatic Experiencing.
Od lat pracuje z dziećmi z trudnościami w zakresie przetwarzania słuchowego, integracji sensorycznej i komunikacji. Ceniona za holistyczne podejście i przystępny sposób przekazywania wiedzy.
- dr Amelia Dziurda-Multan Dr nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, mgr filologii polskiej i logopedii, nauczyciel dyplomowany, od ponad 20 lat pracuje w szkole ogólnodostępnej, współpracuje też z placówkami integracyjnymi oraz uczelniami wyższymi; surdopedagog, oligofrenopedagog, absolwent studiów: rewalidacja i edukacja osób ze spektrum autyzmu, terapeuta II stopnia Integracji Sensorycznej.
- mgr Klara Francuz-Matwiejczyk Fizjoterapeutka, logopedka i studentka osteopatii. W pracy zawodowej łączy dwie specjalizacje. Głównie zajmuje się̨zaburzeniami zlokalizowanymi w obszarze czaszki i twarzoczaszki, szyjnego odcinka kręgosłupa, stawów skroniowo- żuchwowych, krtani i aparatu artykulacyjnego oraz uwalnianiem napięć w ciele spowodowanych stresem i traumą. Pracuje z niemowlakami, dziećmi oraz osobami dorosłymi. Doświadczenie zdobywała w szpitalach, klinikach, poradniach specjalistycznych, hospicjach. Uczyła się ̨ od niezwykłych terapeutów i instruktorów z całego świata, którzy inwestowali czas i energię w to, aby mogła coraz lepiej towarzyszyć pacjentom w ich powrocie do zdrowia. Jako logopeda pracuje głównie technikami manualnymi. Fascynuje ją ludzkie ciało i to jak logicznie jest ze sobą połączone. Zwraca szczególną uwagę na prawidłową pracę języka, ponieważ to właśnie język w ogromnym stopniu odpowiada za prawidłowy zgryz, kształtowanie zatok, prawidłowe ssanie, żucie i połykanie oraz mowę. Postawa ciała jest w nieodłączny sposób powiązana z symetryczną pracą języka i funkcjonalną pracą stawów skroniowo- żuchwowych. Jest również terapeutą metody czaszkowo- krzyżowej oraz terapeutą i diagnostą zaburzeń Integracji Sensorycznej. Tworzy interdyscyplinarne zespoły z ortodontami, psychoterapeutami, ginekologami i lekarzami innych specjalizacji. Wraz z siostrą założyła Pracownie fizjoterapeutyczną i psychoterapeutyczną - Odcienie Kobiet w której wraz z innymi terapeutami skupiają się na holistycznym podejściu do zdrowia kobiet i dzieci.
- mgr Anna Karowicz
Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego, neurologopeda, pedagog, wykładowca akademicki w Państwowej Uczelni im. Stefana Batorego w Skierniewicach, specjalista wczesnej interwencji logopedycznej, terapeuta miofunkcjonalny. Zwolenniczka multidyscyplinarnej współpracy i holistycznego spojrzenia na terapię logopedyczną. Ekspertka Radia Zet i portalu ABC Zdrowie. Uczestniczka licznych konferencji i autorka artykułów naukowych dotyczących między innymi współpracy logopedy z pedagogiem, wczesnej interwencji logopedycznej i sytuacji logopedów w czasie pandemii wirusa Covid-19. Uczestniczka licznych szkoleń dotyczących m.in. masażu logopedycznego, elektrostymulacji, tapingu logopedycznego, SMURF, karmienia terapeutycznego, wczesnej interwencji logopedycznej i wielu innych. Jest członkinią Kapituły Planszowa Gra Roku oraz współpracuje przy tworzeniu gier edukacyjnych. Terapię logopedyczną prowadzi przez zabawę korzystając przede wszystkim z gier planszowych. W internecie można ją znaleźć jako Logopeda Ukulele ze względu na miłość do tego instrumentu i wykorzystywanie go w terapii logopedycznej.
- mgr Artur Kopeć Mgr fizjoterapii i osteopata z wieloletnim doświadczeniem w leczeniu dzieci i dorosłych. Szkoleniowiec na konferencjach i szkoleniach fizjoterapeutycznych, logopedycznych stacjonarnych, jak i webinarach online. Wykładowca w Wyższej Szkoły Rehabilitacji w Warszawie. Właściciel placówki rehabilitacyjnej ARKOMED na warszawskich Bielanach. Założyciel i wykładowca firmy szkoleniowej OsteoSense Artur Kopeć. Absolwent 4 letnich studiów osteopatycznych w FICO (Flanders International College of Osteopathy). Dodatkowo sprawuję opiekę merytoryczną nad studentami odbywającymi praktyki studenckie w Przychodni Arkomed jak i w zakresie praktyk studenckich z programu ERASMUS+. Ponadto wykładowca na konferencji badawczo-naukowej w Okunince w 2019 roku i targach Beauty Forum w Global Expo w Warszawie. Fizjoterapia to jego pasja. Uczestnik w wielu kursach i szkoleniach terapii manualnej, medycyny ortopedycznej i MASTER COURSACH z zakresu Osteopatii. Doświadczenie zdobywał w placówce ORTO oraz uczestniczył w praktykach zawodowych w Centrum Zdrowia Dziecka, Centrum Kompleksowej Rehabilitacji oraz Ośrodku Rehabilitacji Kompleksowej AWF. Biorąc czynny udział w warsztatach i szkoleniach cały czas pogłębia swoją wiedzę.
- dr Roman Olejniczak Pochodzi z Wrocławia, gdzie na Akademii Wychowania Fizycznego ukończył studia wyższe oraz napisał swój doktorat. Od ponad 20 lat pracuje zarówno z pacjentami neurologicznymi - ze stwardnieniem rozsianym, urazami rdzenia kręgowego, czy po udarach - jak i pacjentami ortopedycznymi - cierpiącymi na skutek urazów, przeciążeniowych bólówkręgosłupa i stawów. W latach 2007-20214 prowadził wykłady na wrocławskiej AWF oraz WSH w dziedzinie fizjoterapii w neurologii oraz ortopedii. W codziennej pracy wykorzystuje najnowocześniejsze, międzynarodowe koncepcje. Od kilku lat także zaangażowany w rozpowszechnianie i terapię pacjentów za pomocą urządzenia C-Eye. Od 2009 roku prowadzi w całej Polsce autorskie szkolenia: Biomechaniczny model terapii orofacialnej a także Fizjoterapia pacjentów z deficytem neurologicznym. Zaangażowany w rozwój polskiej rehabilitacji. Członek samorządu Krajowej Izby Fizjoterapeutów. Swój wolny czas poświęca rodzinie a także rozwijaniu swoich pasji.
- mgr Beata Nedwidek
Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie - logopeda, terapeuta miofunkcjonalny i pedagog specjalny. Od ponad 20 lat prowadzi diagnozę i terapię logopedyczną dzieci z różnymi zaburzeniami mowy. Specjalizuje się w terapii dyslalii, opóźnionego rozwoju mowy oraz zaburzeń miofunkcjonalnych w obszarze orofacjalnym. Tworzy pomoce logopedyczne, a w wolnych chwilach pisze wiersze dla dzieci. Prowadzi na Facebooku stronę Mowy nie ma – Profilaktyka i terapia logopedyczna, gdzie dzieli się swoim doświadczeniem i materiałami do pracy. Prywatnie mężatka i mama dwojga nastolatków.
- mgr Patryk Kardasz Absolwent fizjoterapii na Wydziale Nauk o Zdrowiu Collegium Medicum UJ, dyplomowany terapeuta manualny, uczestniki wielu szkoleń z obszaru czaszkowo-żuchwowego, między innymi w koncepcji CRAFTA, CRANIA czy SCUOLA DI RIABILITAZIONE CRANIO MANDIBOLARE.Od początku drogi zawodowej związany z tematyką stawów skroniowo-żuchwowych. Stale poszerza wiedzę w zakresie powiązań okolicy orofacjalnej, z dużym poszanowaniem dla pracy krtani, fonacji i śpiewu. Twórca Mechaniki Żuchwy, starający się pomocą social mediów popularyzować wiedzę na temat dolegliwości i terapii powyższej okolicy
- mgr Katarzyna Kozłowska Logopedka, neurologopedka, terapeutka miofunkcjonalna, terapeutka ortodoncji funkcjonalnej, trenerka Masażu Shantali Special Care, trenerka oddechu.W zawodzie od dwudziestu lat. Prowadzi własny gabinet logopedyczny oraz stronę Prologos, gdzie dzieli się swoją wiedzą i pomysłami.Zajmuje się przede wszystkim zaburzeniami miofunkcjonalnymi, terapią wad wymowy oraz terapią osób w trakcie leczenia ortodontycznego.Pracuje z dziećmi i dorosłymi. Na pacjenta patrzy holistycznie, w myśl zasady, że wszystko jest ze sobą połączone i jedno wynika z drugiego. Dlatego bardzo ważne jest dla niej poszerzanie wiedzy (nie tylko z dziedziny logopedii) oraz współpraca z innymi specjalistami. Logopedia jest jej pasją. Szkoli się i innych. Dzielenie się wiedzą daje jej tyle samo radości, co jej zdobywanie.
- mgr Lidia Młodowiec
Pedagog specjalny, terapeuta, szkoleniowiec, wykładowca akademicki (zagadnienia związane ze spektrum autyzmu). Wychowawca w klasie dla dzieci z autyzmem. Ukończyła studia magisterskie z zakresu resocjalizacji, podyplomowe z zakresu oligofrenopedagogiki, wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, diagnozy i terapii autyzmu oraz liczne szkolenia, kursy z zakresu diagnozy i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, szkolenia w stosowaniu testów diagnostycznych i narzędzi terapeutycznych dla dzieci z ASD. Certyfikowany diagnosta ADOS 2. Obecnie w trakcie nabywania kwalifikacji terapeuty środowiskowego dzieci i młodzieży. Jest współautorką i koordynatorem turnusów terapeutycznych dla dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi w ośrodku Astur na Jeziorem Białym. Prowadzi warsztaty dla nauczycieli i rodziców z zakresu terapii i edukacji osób z ASD, diagnozy funkcjonalnej oraz tworzenia pozytywnych strategii radzenia sobie z trudnymi zachowaniami w nurcie stosowanej analizy zachowania. Od 20 lat pracuje z osobami ze spektrum autyzmu (dziećmi, młodzieżą i dorosłymi). Należy do zespołu diagnostycznego Fundacji Bambini Dzieciom w Biłgoraju. Prowadzi diagnozy nozologiczne, funkcjonalne, wizyty konsultacyjne, zajęcia indywidualne oraz grupy psychoedukacyjne dla rodziców, dotyczące problemów wychowawczych oraz grupy terapeutyczne TUS. Specjalizuje się w diagnozie nozologicznej, funkcjonalnej oraz w tematyce trudnych zachowań. Prowadzi konsultacje oraz poradnictwo dla rodziców dzieci i młodzieży z ASD. W pracy zawodowej z pacjentem stawia na maksymalny rozwój umiejętności życiowych, szczególnie w zakresie komunikacji
- dr Izabela Malicka-Podkalicka Doktor nauk humanistycznych, adiunkt Wydziału Humanistycznego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, logopeda, neurologopeda (w trakcie specjalizacji), pracuje z dziećmi oraz osobami dorosłymi z wadami anatomicznymi twarzoczaszki oraz zaburzeniami czynnościowymi przestrzeni orofacjalnej, takimi jak rozszczep wargi i/lub podniebienia, ankyloglosja, wady zgryzu (w tym pacjenci ortognatyczni), jak również dysfunkcją oddychania oraz połykania. Wieloletni wykładowca akademicki na kierunkach logopedia oraz neurologopedia (Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu, Uniwersytet im A. Frycza Modrzewskiego w Krakowie), autorka licznych publikacji naukowych z zakresu orofacjologopedii.
- mgr Irena Marszalik Neurologopeda, terapeuta miofunkcjonalny, oligofrenopedagog. Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Prezes stowarzyszenia„ eMKa wyrównuje szansy” oraz członek Polskiego Towarzystwa Terapii Miofunkcjonalnej. Od ponad 20 lat prowadzi diagnozę i terapię logopedyczną dzieci z różnymi zaburzeniami mowy. Wplata do swoich zajęć mnóstwo własnych pomysłów, dzięki czemu pacjenci szybciej osiągają pożądane efekty. Jest pasjonatką nowinek technologicznych w logopedii. Stworzyła wiele autorskich szkoleń. Prowadziła cykl szkoleń w „Akademia Młodego Logopedy” na temat: ORM, Sygmatyzmu, Rotacyzmu, Urządzeń specjalistycznych, organizowanym przez Centrum Szkoleń Cognitus z Warszawy. Miała zaszczyt być prelegentem podczas konferencji w Warszawie „Wczesna Interwencja Logopedyczna dziecka z dysfunkcją neuromotoryczną”. Od niedawna współpracuje również z Instytutem Logopedycznym szkoląc terapeutów on-line. Prywatnie żona, mama i babcia.
- mgr Anna Krzysztofiak
Neurologopeda, higienistka stomatologiczna, terapeutka miofunkcjonalna, instruktorka metody Buteyko®. Dyrektor Centrum Edukacji i Rozwoju eMKa. Absolwentka podyplomowych studiów logopedycznych na WSNS w Lublinie. Ukończyła studia z Neurologopedii z elementami audiologii i foniatrii w Medycznym Centrum Kształcenia Podyplomowego Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum. Odbyła praktyki na Oddziałach Neurologii oraz Otolaryngologii w Szpitalu Klinicznym w Krakowie. Posiada tytuł Higienistki Stomatologicznej po ukończeniu krakowskiej szkoły policealnej dla dorosłych. Członek Polskiego Towarzystwa Terapii Miofunkcjonalnej. Współtworzy i współorganizuje szkolenia logopedyczne w Centrum eMKa. Miała okazję przeprowadzić wykład dla stomatologów w Zakładzie Stomatologii Dziecięcej Uniwersyteckiej Kliniki Stomatologicznej w Krakowie nt. współpracy stomatologów i logopedów w trosce o wspólnego pacjenta. Od niedawna współpracuje również z Instytutem Logopedycznym szkoląc terapeutów on-line. Prywatnie żona, mama i właścicielka czworonoga.
- mgr Agnieszka Brząkała Logopedka, mioterapeutka, instruktorka i trenerka oddechu PNEO, instruktorka teatru ruchu, trenerka i sędzia Oddysey of the Mind Poland.Prowadzi własną praktykę logopedyczną. W gabinecie zajmuje się terapią wad wymowy oraz przygotowaniem i wspomaganiem leczenia ortodontycznego oraz ortognatycznego pacjentów.Pracując terapeutycznie,koncentruje się na podejściu holistycznym względem pacjenta. Współpracuje z fizjoterapeutami, laryngologami oraz ortodontami. Właścicielka marki oraz gabinetu logopedycznego @Twój Scenariusz.
- Lek. dent. Julian Krajczok Absolwent WUM, Master of Orthodontics and Dentofacial Orthopedics. Specjalista w zakresie ortodoncji i ortopedii twarzowo-szczękowej, wykładowca w Polsce i Barcelonie. Praktykuje holistyczne podejście, współpracując z logopedami i fizjoterapeutami.
- dr Mira Rządzka
doktor nauk o zdrowiu, neurologopedka, mioterapeutka. Specjalizuje się we: wczesnych oddziaływaniach neurologopedycznych u noworodków i niemowląt z zaburzeniami oralnymi, zaburzeniach dysfagicznych u dzieci i dorosłych, zaburzeniach rozwoju komunikacji u dzieci z ASD czy z zaburzeniami genetycznymi, zaburzeniach funkcji układu oralnego. Terapeutka Manualnej Terapii Krtani wg L. Mathieson, Manualnej Terapii Dysfagii, Metody ETTHNO w podejściu Esther de Ru, trenerka Shantala Special Care, międzynarodowa instruktorka Metody Butejki, terapeutka karmienia, Terapeutka i wykładowca na Kursie Ortodoncji Funkcjonalnej MFS. Wieloletni wykładowca akademicki przedmiotów neurologopedycznych (Uniwersytet Medyczny Wrocław, UAM Poznań, UZ Zielona Góra, APS Warszawa, WSP im. J. Korczaka i Collegium Humanum Warszawa). Autorka wielu specjalistycznych publikacji dla logopedów, recenzentka licznych pozycji dotyczących wczesnych oddziaływań logopedycznych oraz pomocy logopedycznych. Autorka książki Odruchy oralne u noworodków i niemowląt. Wczesna diagnoza i stymulacja” (najpopularniejszej publikacji Oficyny Wydawniczej „Impuls” w 2019 i 2020 r.), koncepcji mioterapeutycznego wspomagania rozwoju funkcji oralnych u noworodków i niemowląt, autorka koncepcji pracy manualnej w przypadkach ankyloglossii, opisanej w poradniku FRENULOTOMIA. Wsparcie dziecka, wsparcie rodzica), współautorka książki Profilaktyka i terapia dysfunkcji oddechowych u dzieci oraz Monitoringu czynności jamy ustnej. Współzałożycielka Polskiego Związku Logopedów oraz inicjatorka akcji społecznej logopedów Dzień Bezpłatnych Diagnoz Logopedycznych (DBDL).
- dr Elżbieta Radkowska doktor nauk medycznych, neurologopeda,, asystent w Klinice Hospitalizacji Jednego Dnia Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie (Pracownia Patofizjologii Mowy). Zajmuje się diagnozą i terapią neurologopedyczną pacjentów z wadami twarzoczaszki. Jest współorganizatorem turnusów logopedycznych dla dzieci z wadą rozszczepową twarzy. Współpracuje z Fundacją „Rozszczepowe Marzenia”. Jej zainteresowania naukowe dotyczą: psychologicznych problemów pacjentów z rozszczepem wargi i /lub podniebienia oraz wykorzystanie zabiegów elektrostymulacji w terapii logopedycznej pacjentów z wadami twarzoczaszki.
- mgr Ewa Grzelak logopeda, terapeuta AAC, terapeuta metody PROMPT, SCERTS, glottodydaktyk, szkoleniowiec MÓWika, wykładowca akademicki. Pracuje z dziećmi z różnymi problemami w komunikowaniu się i używaniu mowy artykułowanej i języka. W praktyce logopedycznej bazuje na zastosowaniu zasad motorycznego uczenia się artykulacji u dzieci z apraksja, afazją motoryczną z praktycznym wykorzystaniem metody PROMPT oraz wsparciu środowiska dziecka w tym zakresie. Ciągle pogłębia swoją wiedzę, ze szczególnym naciskiem na metody pracy z dzieckiem z autyzmem i apraksją. Uczestniczka wielu szkoleń i konferencji, zarówno w Polsce jak i zagranicą.Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się prowadząc swoje stronę internetową www.apraksja.pl oraz spotkania, prelekcje i szkolenia dla rodziców i specjalistów. Prywatnie mama trzynastoletniego Huberta, chłopca z autyzmem i dziecięcą apraksją mowy, użytkownika AAC



