Elementarz logopedy: Funkcje prymarne i terapia miofunkcjonalna - ujęcie holistyczne
Odliczanie do daty zakończenia rezerwacji

Opis
PROMOCJA : Przy zakupie pakietu dwóch szkoleń (ALFABET LOGOPEDYCZNY oraz Funkcje prymarne) łączna kwota za szkolenia wynosi 810 zł (zamiast 980 zł).
Pakiet dostępny TUTAJ
Termin: 3 czerwca 2023
Godziny zajęć: 10:00-16:00 (8h dydaktycznych)
Koszt szkolenia: 490 zł
Adres szkolenia: Centrum szkoleniowe Żoliborz, Plac Inwalidów 10, 01-552 Warszawa
Grupa docelowa:
- początkujący logopedzi
- studenci logopedii
- logopedzi powracający do zawodu po przerwie
- logopedzi chcący wzbogacić posiadaną teorię o umiejętności praktyczne
- osoby chcące sprawdzić czy zawód logopedy byłby dla nich odpowiedni
Program szkolenia:
- Odgryzanie, gryzienie, żucie, połykanie jako fundamenty prawidłowej artykulacji w zestawieniu z bocznością i międzyzębowością.
- Oddech to podstawa w terapii logopedycznej.
- Pozycja spoczynkowa języka – dlaczego jest tak ważna?
- Znaczenie postawy i motoryki dużej i małej w pracy logopedycznej.
- Terapia miofunkcjonalna w pigułce.
- Z kim logopeda współpracować powinien?
Cel szkolenia: dowiesz się, dlaczego odgryzanie, gryzienie, żucie, połykanie i oddychanie są fundamentami prawidłowej artykulacji i nauczysz się, jak prowadzić terapię w przypadku zaburzenia tych funkcji, traktując pacjenta jako całość.
Cele szczegółowe:
- poznasz sprawdzone metody terapii funkcji prymarnych w tym elementy terapii miofunkcjonalnej,
- przypomnisz sobie, jak pozycja spoczynkowa języka i postawa ciała wpływają na prawidłową artykulację,
- otrzymasz: materiały z ćwiczeniami m.in.: oddechowymi, prawidłowej pozycji spoczynkowej języka, żucia i połykania.
Prosimy o zabranie ze sobą na szkolenie małych lusterek i nożyczek.
Funkcje prymarne, czyli czynności przedartykulacyjne (biologiczne) w obrębie kompleksu ustno-twarzowego, kształtujące się u dziecka PRZED mową (artykulacją); ich zaburzenia warunkują czynności sekundarne, czyli m.in. mowę. Mogą też skutkować wadami zgryzu.
Jakie funkcje prymarne warto wspomnieć?
- oddychanie,
- odgryzanie,
- gryzienie,
- żucie
- połykanie,
- kasłanie, ziewanie
- mimika,
- autostymulacja.
Jak to wygląda w praktyce?
Funkcje prymarne rozwijają się u dziecka już w życiu płodowym. Wtedy dziecko np. pobiera i połyka wody płodowe, ssie kciuk. Jeżeli wymienione wyżej czynności, nie ukształtowały się w życiu płodowym i nie były doskonalone po narodzinach, dziecko NIE przygotowuje się tym samym do prawidłowej artykulacji. Ruchy aparatu artykulacyjnego NIE są ćwiczone i, gdy przychodzi czas na naukę mowy, dziecko nie jest w stanie prawidłowo artykułować głoski/ głosek, gdyż wcześniej NIE umiało wykonywać prawidłowych ruchów języka np. podczas ssania.
Na co zwrócić uwagę?
- tor oddechowy (czy dziecko pobiera powietrze tylko przez usta?),
- sposób jedzenia z łyżeczki (czy ok. 6. miesiąca życia dziecko nie jest w stanie jeść z łyżeczki?),
- sposób picia z kubka (czy ok. 9. miesiąca życia dziecko nie jest w stanie pić z kubka?),
- jedzenie papek (czy dziecko, które ma już zęby je TYLKO papki?),
- połykanie po 3. roku życia (czy dziecko ma kłopot z przełknięciem? Połyka z wysiłkiem?).
Jeśli na któreś z powyższych pytań odpowiedź brzmi: TAK, warto przyjrzeć się tej funkcji i jeśli to konieczne, usprawnić ją.
Prowadząca:
mgr Sylwia Zasada - trener głosu i oddechu, logopeda, wykładowca akademicki, nauczyciel z powołania, instruktor Buteyko Clinic International (metody oddechowej Butejki) oraz terapeutka manualnej terapii krtani wg protokołu Jacoba Liebermana. W swojej pracy wykorzystuje elementy pracy z ciałem wg Alexandra Lowena oraz techniki relaksacyjne (w tym trening Schultza oraz Jacobsona). Od 11 lat zarządza Instytutem Edukacji Logopedycznej. Od 2 lat jest dyrektorem Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli IEL. Od 10 lat prowadzi szkolenia doskonalące nauczycieli, specjalizując się w treningu emisji głosu oraz terapii oddechowej. Swoją wiedzę i doświadczenie wykorzystuje, szkoląc menedżerów w zakresie sztuki autoprezentacji. Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, ukończyła dwie specjalizacje: nauczycielską i logopedyczną oraz Podyplomowe studia kwalifikacyjne w zakresie Emisji Głosu. Ukończyła studia doktoranckie w zakresie językoznawstwa. Absolwentka Polskiej Akademii Nauk, ukończyła Kurs Retoryki Praktycznej. Uczestniczka wielu konferencji i szkoleń poświęconych pracy z głosem. Autorka specjalistycznych publikacji. Obecnie tworzy wyjątkowe miejsce pracy, oparte o wartości i kulturę firmy, której kluczem są zaufanie i współodpowiedzialność. Szczególnie troszczy się o piękno języka ojczystego w mowie i piśmie. Jest przekonana, że "jak cię słyszą, tak cię piszą", dlatego zwraca uwagę na to, w jaki sposób należy mówić, aby kreować spójny wizerunek. Posiada niezwykły talent do nawiązywania relacji z drugim człowiekiem, dzięki czemu z łatwością zwiększa efektywność swoich szkoleń. Jako fanka samorozwoju, swoje bogate doświadczenie i wyjątkową osobowość wykorzystuje, aby wspierać rozwój innych.
INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
CERTYFIKAT tak wydany na podstawie Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 października 2004 r. w sprawie Rejestru Instytucji Szkoleniowych |
MATERIAŁY DYDAKTYCZNE Tak |
ZALICZKA 100 zł do uiszczenia w ciągu 3 dni od dokonania rezerwacji miejsca |
WPŁATA pozostałą część opłaty należy uiścić 14 dni przed szkoleniem w przypadku dokonywania zapisu w terminie krótszym niż 14 dni przed szkoleniem, prosimy o opłacenie od razu całej kwoty |
MOŻLIWOŚĆ PŁATNOŚCI W RATACH 0% Tak |
SERWIS KAWOWY tak - kawa, herbata, ciastka |
OBIAD WLICZONY W CENĘ nie |
AKREDYTACJA KURATORA OŚWIATY tak możliwość finansowania szkolenia ze środków na doskonalenie zawodowe nauczycieli |
KONTAKT W DNIU SZKOLENIA wyłącznie telefoniczny |
Skorzystaj z dofinansowania na realizację szkoleń! Dowiedz się więcej: http://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy
NOWOŚĆ!! Zobaczcie co nowego mamy dla Was!!